nutritional_benefits.jpg
Uwaga

Informacje zawarte na stronie są przeznaczone dla specjalistów ochrony zdrowia i podobnych odbiorców. Przed wprowadzeniem zmian w sposobie odżywiania prosimy skonsultować się z lekarzem.

Jedz więcej owoców i warzyw

Zdrowe nawyki żywieniowe

Większość mieszkańców Europy nie spożywa owoców i warzyw w wystarczających ilościach.1,2 Szklanka soku owocowego dziennie może pomóc zwiększyć dzienne spożycie owoców i warzyw. Szklanka 100% soku owocowego to wygodny sposób na włączenie do diety porcji owoców oraz dostarczenie organizmowi części z minimum 400 g owoców i warzyw, które powinniśmy spożywać każdego dnia. 100% sok owocowy pomaga zachować zdrową dietę, ponieważ zawiera witaminy i składniki mineralne niezbędne dla zdrowia.

Na przykład sok pomarańczowy jest bogatym źródłem witaminy C oraz zawiera inne składniki odżywcze, w tym foliany, potas i fitoskładniki.3,4,5

Analiza badania NHANES (National Health and Nutrition Examination Survey, dane rządu USA) opublikowana w 2012 r. w „Nutrition Journal” pokazuje, że dla dzieci w wieku 2-5 lat 100% sok owocowy stanowi „ważne źródło potasu i magnezu w diecie oraz umożliwia osiągnięcie zalecanego spożycia witaminy C i folianów”.5 Inne badania również pokazują, że pijąc soki owocowe dzieci łatwiej przyzwyczajają się do smaku owoców i warzyw oraz mogą szybciej polubić ich smak.6

Witaminy i składniki mineralne

Źródłem witamin i składników mineralnych w 100% soku owocowym są owoce, z których wyciśnięto sok, dzięki czemu sok jest podobnie bogaty w składniki odżywcze, jak owoce. Na przykład 100 ml  100% soku pomarańczowego zawiera ok. 20 mg mikroskładników.

100% soki owocowe zawierają różne witaminy i składniki mineralne niezbędne dla zdrowia. Więcej informacji na ten temat w zakładce Witaminy i składniki mineralne.

 

 

Przypisy:

1. Gibson, S. Fruit juice consumption in the National Diet and Nutrition Survey (NDNS 2008-2010): associations with diet quality and indices of obesity and health. Proceedings of the Nutrition Society 2012, 71, str. E23.

2. European Fresh Produce Association (Freshfel Europe) Consumption Monitor 2014

3. Ministerstwo Zdrowia Wielkiej Brytanii. Analiza składników odżywczych zawartych w owocach i warzywach. Dostępna na stronie: https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/167942/Nutrient_analysis_of_fruit_and_vegetables_-_Summary_Report.pdf

4.Rozporządzenie Komisji (UE) nr 432/2012 z dnia 16 maja 2012 r.

5. Fulgoni V i Quann E. National trends in beverage consumption in children from birth to 5 years: analysis of NHANES across three decades. Nutrition Journal 2012, 11:92. Publikacja dostępna na stronie: http://www.nutritionj.com/content/11/1/92.

6. CREDOC. Comportements et consommation alimentaire en France 2010. Enquête CCAF 2010. 2010

7. Zewnętrzne materiały źródłowe mogą zawierać informacje niezwiązane bezpośrednio z zawartością strony Fruit Juice Matters. Przypisy nie są sprawdzone pod względem zgodności z oświadczeniami zdrowotnymi. Dołożyliśmy największej staranności, aby w momencie publikacji cytowane źródła były wiarygodne i miarodajne. AIJN nie ponosi żadnej odpowiedzialności za dokładność informacji przygotowanych przez podmioty zewnętrzne

 

 

 

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Przejdź na stronę kontakt, aby skontaktować się z naszym zespołem ds. inicjatywy Poznaj soki owocowe (Fruit Juice Matters)

 

 

Skontaktuj się z nami