5 zaskakujących korzyści dla zdrowia wynikających ze spożywania 100% soku pomarańczowego

Nowe doniesienia naukowe

PORCJA SOKU DZIENNIE MOŻE UCHRONIĆ PRZED OTYŁOŚCIĄ

Spożywanie 100% soku pomarańczowego nie przyczynia się do przybierania na wadze lub do otyłości. Przeciwnie: Uczestnicy badania, którzy pili sok pomarańczowy 3x dziennie do głównych posiłków, charakteryzowali się średnim spadkiem netto tkanki tłuszczowej o 0,3 kg.1

OGRANICZENIE WYSOKIEGO CIŚNIENIA KRWI I INSULINOOPORNOŚCI

Jako wynik 8-tygodniowego badania3, podczas którego ochotnicy codziennie spożywali 100% sok z czerwonych pomarańczowy (bogaty w likopen), zaobserwowano statystyczne obniżenie ciśnienia krwi i insulinooporności.

WIĘCEJ NIŻ CUKIER: NA KAŻDY GRAM NATURALNEGO CUKRU ZNAJDUJĄCEGO SIĘ W SOKU PRZYPADA 20 MG MIKROSKŁADNIKÓW

100% sok pomarańczowy jest bogaty w mikroskładniki, takie jak witamina C i potas – który jak udowodniono pomaga w utrzymaniu prawidłowego ciśnienia krwi.

 

SPRZYMIERZENIEC ZDROWEGO SERCA

Spożywanie 100% soku pomarańczowego może ułatwiać przyłączanie się wolnego cholesterolu do lipoproteiny o wysokiej gęstości (HDL)2, zachowując prawidłowe funkcjonowanie i zdrowie serca.

SZKLANKA SOKU MOŻE POPRAWIAĆ KONTROLĘ GLIKEMII

To samo badanie4 wykazało, że spożywanie 100% soku pomarańczowego każdego dnia może prowadzić do lepszej kontroli glikemii z powodu jego niskiego indeksu glikemicznego (IG). W porównaniu do innych pokarmów: szklanka soku pomarańczowego ma niższy indeks glikemiczny i ładunek glikemiczny niż np. banan5.



Zastrzeżenie: Dołożono wszelkich starań w zakresie weryfikacji powyższych informacji i dbałości o ich rzetelność. Informacje kierowane są do specjalistów z dziedziny zdrowia i nie mają charakteru komercyjnego. Nie są przeznaczone bezpośrednio dla konsumentów. AIJN, Europejskie Stowarzyszenie Soków Owocowych nie ponosi żadnej odpowiedzialności, jeśli informacje te zostaną wykorzystane lub przedstawione w celach promocyjnych.